قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / خودروهای آلمانی / بی ام و / ب‌ ام‌ و ۳۴۰i GT فیس‌لیفت را بهتر بشناسیم

ب‌ ام‌ و ۳۴۰i GT فیس‌لیفت را بهتر بشناسیم

روزی دیگر و فیس‌ لیفتی دیگر برای محصولی از ب‌ ام‌ و که به ندرت نسبت به مدل قبلی متفاوت به نظر می‌رسد. این بار نوبت سری ۳ گرن توریسمو است که به‌روزرسانی‌های ب‌ام‌و را تجربه بکند.

در این مورد شاید فهمیدن بی‌میلی ب‌ام‌و برای ایجاد تغییرات رادیکال در این خودرو آسان باشد زیرا سری ۳ GT در سه سالی که از عمر خود را پشت سر گذاشته داستان موفقیت‌آمیزی داشته است. از سال ۲۰۱۳ تابه‌حال بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه از این خودرو فروخته شده و بازارهای چین، آلمان و ایالات‌متحده به ویژه ترکیب غیرمرسوم بخش جلویی سری ۳ و کاربردی بودن یک خودروی هاچبک مانند را به خوبی دریافته‌اند.

bmw340i-4

یک نکته برای موفقیت این خودرو در کشورهای ذکر شده این است که گرن توریسمو فضای صندلی‌های پشتی زیادی دارد. با وجود فاصله‌ی ۲۹۲۰ میلی‌متری بین محورها ب‌ام‌و می‌گوید که این خودرو فضایی به اندازه‌ی سری ۷ فعلی را پیشنهاد می‌کند. قطعاً این سخن درباره‌ی فضای پا صادق است اما فضای سر محدودشده به خاطر صندلی‌های بلندقدتر و سقف شیب‌دار خودرو ایجاد شده است. همین موضوع باعث می‌شود تا سرنشینان قدبلند تمایل زیادی برای نشستن در صندلی‌های پشتی برای مدت‌های طولانی نداشته باشند.

کاربردی بودن این خودرو به خاطر فضای صندوق بار ۵۲۰ لیتری (با تا کردن صندلی‌ها این فضا به ۱۶۰۰ لیتر می‌رسد) آن بوده که این فضا بزرگ‌تر از سری ۳ سدان و تورینگ است.

bmw340i-3

از نظر بصری، می‌توان به تغییرات بیرونی چراغ‌های تمام LED و تابش L شکل چراغ‌های عقبی اشاره کرد. ورودی‌های هوای پایین‌تر تغییر شکل داده‌اند و در بخش عقبی نیز خروجی‌های اگزوز کمی بزرگ‌تر شده‌اند.

داخل خودرو تریمی جدید را به همراه جزئیات کرومی شاهد هستیم. بزرگ‌ترین خبر در این بخش استفاده از جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی ب‌ام‌و است. این یک نرم‌افزار شخصی بسیار کارآمد است که ب‌ام‌و آن را به عنوان یک دوست دیجیتال که اعمال روتین روزانه‌ی شما را یاد گرفته و می‌تواند سفر شما را حتی پیش از خروج از خانه برنامه‌ریزی کند معرفی می‌نماید.

البته این سیستم در عمل خیلی خوب کار نمی‌کند بنابراین در حال حاضر می‌توان این‌طور قضاوت نمود که این سیستم با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری می‌تواند بهتر از این‌ها عمل نماید.

bmw340i-5

اگرچه که پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری خفته در زیر کاپوت یکی از نسخه‌های مدولار ب‌ام‌و است اما مشتاق‌ترین هواداران این برند نیز با مقایسه‌ی این نسخه با پیشرانه‌ی موجود در ۳۳۵i GT قدیمی به مشاجره خواهند پرداخت.

البته سخن ما به این معنی نیست که ۳۴۰i یک خودروی ناامیدکننده است. پیشرانه‌ی این خودرو یک نسخه‌ی بنزینی باشکوه است. قدرت پیشرانه از ۳۰۲ به ۳۲۲ اسب بخار افزایش یافته است و گشتاور نیز با ۵۰ واحد افزایش به ۴۵۰ نیوتون متر رسیده است. این قدرت باعث شده تا ۳۴۰i GT یک هیولا باشد. در بزرگراه‌های فراخ آلمان این خودرو به آسانی به سرعت‌های بالاتر می‌رسد.

شما همچنین می‌توانید این خودرو را با سیستم چهارچرخ محرک xDrive سفارش دهید که اندکی شتاب خودرو و مصرف سوخت و آلایندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هرچند قطعاً هیچ مسئله‌ای درباره‌ی کشش خودرو با همین طرح دیفرانسیل عقب مرسوم نیز وجود ندارد. مشکل این است که GT به‌طور ویژه برای رانندگی هیجان‌انگیز نیست.

bmw340i-2

پدال گاز خودرو تیز است و گیربکس ۸ سرعته استپ ترونیک آن در حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس سریع عمل می‌کند اما از آنجایی که خودروی حاضر در تست فاقد سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر M اسپورت بود بنابراین تکان‌های بدنه کاملاً احساس می‌شد. این عمل باعث می‌شود تا GT در پیچ‌ها احساس تلوتلو خوردن داشته باشد.

در رانندگی‌های روزمره و در هر سطحی سواری خودرو کاملاً خوب است. عایق‌بندی کابین نیز به خوبی سری ۷ است. بنابراین ۳۴۰i GT به‌طور خارق‌العاده‌ای راحت و ساکت است.

ب‌ام‌و به خوبی سری ۳ گرن توریسموی غیرعادی را برای سال ۲۰۱۷ بهتر کرده است. پیشرانه‌های جدید و پاک‌تر و جدیدترین نرم‌افزار سیستم اطلاعات سرگرمی به این خودرو اضافه شده درحالی‌که ۲۰ اسب بخار و ۵۰ نیوتون متر گشتاور اضافه نیز در اختیار شما هستند. این خودرو هنوز هم جادار و راحت بوده اما باید گفت که بهترین خودروی ب‌ام‌و برای راننده‌های مشتاق نیست. هرچند که به اندازه‌ی هاچبک های داغ این روزها سریع و احساس‌برانگیز است.

bmw340i-6

مشخصات ب‌ام‌و ۳۴۰i گرن توریسمو

قیمت: ۴۲۷۳۵ پوند
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: ۳۲۲ اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۷ لیتر در هر صد کیلومتر

bmw340i-1

عضویت در کانال تلگرامی مجله ماشین زهتاب

درباره ی Dimitri

مطلب پیشنهادی

بررسی تخصصی کانسپت مرسدس مایباخ ویژن ۶

دومین تلاش دایملر برای احیای برند مایباخ چیزی بیشتر از اضافه کردن طول و دو …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *