قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / گالری عکس / بررسی فنی و تخصصی مرسدس ای‌ ام‌ جی SL 63

بررسی فنی و تخصصی مرسدس ای‌ ام‌ جی SL 63

ما پیش از این SL 500 با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر را آزمایش کرده‌ایم و باید گفت که این خودرو نقطه اتکای اصلی کلاس رودسترها است و در طی بیش از سه دهه ویژگی‌های فراوان و متفاوتی داشته است. هرچند، اگر قدرت ۴۴۹ اسب بخاری پیشرانه‌ی ۴٫۷ لیتری برای شما کافی نیست پس باید به سراغ نسخه‌ی آتشین مرسدس-ای‌ام‌جی SL 63 بروید.

در روی کاغذ، افزایش قدرت خودرو به ۵۷۷ اسب بخار در بحث شتاب گیری تأثیر ناچیزی داشته (شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۴٫۱ ثانیه در برابر شتاب ۴٫۳ ثانیه‌ای SL 500) و البته سقف سرعت دو خودرو نیز یکسان است. اما در واقعیت این خودرو یک هیولای کاملاً متفاوت است.

Mercedes-Benz5

مرسدس به شما خواهد گفت که SL 500 یک کروزر است ولی SL 63 را خودروی اسپورت می‌نامد. قدرت این خودرو فراتر از قدرت ۵۰۳ اسبی ای‌ام‌جی GT است؛ اما در جاده این سه خودرو نمی‌توانند خیلی متفاوت باشند.SL 63 همیشه یک مشت‌زن بوده و این اصلاحات نیز تغییر کمی را در خصلت‌های آن ایجاد کرده‌اند.

با خاموش کردن تمام تجهیزات کمکی راننده و فشار دادن پدال گاز تا انتها شاهد ابری از دودهای آبی در چرخ‌های عقب خواهیم بود؛ اما با فشار مناسب پدال می‌توانید به خوبی سرعت گرفته و از شنیدن غرش‌های پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵٫۵ لیتری توربو لذت ببرید. همین قضیه در پیچ‌ها نیز مشابه است، جایی که با فشار دادن بی‌مهابای پدال گاز می‌توان اشک لاستیک‌های عقب را درآورد. البته با روشن بودن سیستم‌ها رفتار خودرو کاملاً ایمن است.

Mercedes-Benz3

با پایین آوردن سقف آن صدای اعتیادآور پیشرانه بیشتر به گوشتان می‌رسد. گیربکس ۷ سرعته MCT با تعویض‌های سریع به شما اجازه می‌دهد تا سریع‌تر به خواسته‌تان برسید. در دنده‌های سنگین‌تر با بالا رفتن رعدآسای دور پیشرانه صدای آن نیز برمی‌خیزد.

سیستم فرمان در نظر ما کمی سبک است و در راه‌های مستقیم کمی مبهم عمل می‌کند. در پیچ‌های بازتر و سریع‌تر این خودرو بسیار قابل تشخیص است و از SL 65 12 سیلندری بسیار سبک‌تر احساس می‌شود؛ اما لرزش‌های این خودرو جای ناامیدی است. شما یک مدل ای‌ام‌جی را برای نسل آینده نمی‌خرید بلکه آن خودرو ارائه‌دهنده‌ی حد نهایی مهندسی بنز است؛ اما SL 63 به‌طور جدی با راه‌های ناهموار و دارای دست‌انداز در حال کشمکش است و حتی لرزش و تکان‌هایی را در هنگام رد شدن از این سطوح به کابین منتقل می‌کند.

حالت دینامیک سواری همه‌چیز را محکم‌تر کرده و البته اوضاع را بدتر می‌کند. حالت اسپورت پلاس نیز نقطه‌ی اوج سفتی خودرو است. خوشبختانه تنظیمات شخصی نیز وجود دارد بنابراین می‌توانید گیراترین پاسخ پیشرانه را با نرم‌ترین تنظیمات دامپرها انتخاب کنید.

Mercedes-Benz2

بادگیرهای الکتریکی مرسدس بادهایی که در کابین می‌پیچند را بلوکه کرده و نه تنها با ظاهر ابتدایی خود به مقصدتان می‌رسید بلکه آرام و رضایتمند نیز خواهید بود.

همه‌ی مدل‌ها بازنگری‌های کوچکی را در جلوپنجره و چراغ‌ها تجربه کرده‌اند درحالی‌که تریم زیبای کابین با صندلی‌هایی که با چرم ناپا پوشیده شده تکمیل می‌شود و اپل کارپلی و ساعت IWC در داشبورد خودنمایی می‌کنند. در خودروی حاضر در تست شاهد رینگ‌های بزرگ، کیت بدنه‌ی منحصربه‌فرد و خروجی‌های اگزوز چهارتایی هستیم.

 

Mercedes-Benz1

شاید افراد زیادی پرداخت اضافه بهای تقریباً ۳۵ هزار پوندی نسبت به SL 500 را دیوانگی بدانند اما مرسدس برای مدل SL 65 حتی اضافه پرداخت ۵۹۲۰۰ پوندی طلب می‌کند. نه‌تنها خودروی اشاره شده سنگین‌تر است بلکه به‌صورت نامحسوس سریع‌تر بوده و پیشرانه نیز بی‌اندازه تشنه‌تر بوده و برای افراد عادی غیرقابل‌تمایز است.

ای‌ام‌جی SL 63 جایگاهی عجیب در خط تولید مرسدس دارد. این خودرو قدرتمندتر و گران‌تر از ای‌ام‌جی GT است اما در بحث هندلینگ و لذت رانندگی نمی‌تواند به آن نزدیک شود. اگر دنبال یک خودروی دونفره‌ی روباز قدرتمند و قلدر هستید پس قطعاً SL می‌تواند مناسب تفکرات شما باشد اما تجربه‌ی ما نشان داد که در راه‌های ناهموار این خودرو احساس ناراحتی دارد. پورشه ۹۱۱ محصول دل‌پذیرتری است و در موارد زیادی خنده‌ی بیشتری را روی لبانتان می‌نشاند.

Mercedes-Benz4

مشخصات مرسدس-ای‌ام‌جی SL 63

قیمت: ۱۱۴۱۱۵ پوند

پیشرانه: ۸ سیلندر ۵٫۵ لیتری توئین توربو

قدرت/گشتاور: ۵۷۷ اسب بخار/۹۰۰ نیوتون متر

گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه، دیفرانسیل عقب

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴٫۱ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۱۰٫۱ لیتر در هر صد کیلومتر

عکس ها با کیفیت بالا هستند می توانید جهت مشاهده در سایز بزرگتر روی عکس ها کلیک نمایید 

Mercedes-Benz6

مجله ماشین زهتاب

عضویت در کانال تلگرامی مجله ماشین زهتاب

درباره ی Dimitri

مطلب پیشنهادی

از خرید هامر H۲ در حال حاضر اجتناب کنید

اگر یک قهرمان حرفه‌ای باشید و البته ماشین زمان نیز در دست شما باشد تا …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *