قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / خودروهای آلمانی / اوپل / تبرئه شدن اوپل از اتهامات دستکاری میزان آلایندگی محصولاتش

تبرئه شدن اوپل از اتهامات دستکاری میزان آلایندگی محصولاتش

مدتی پس از اینکه رسوایی زیست محیطی فولکس واگن، موسوم به دیزل گیت ابعاد جدی به خود گرفت چند خودروساز دیگر نیز در معرض اتهام استفاده از برنامه هایی برای فریب سیستم های اندازه گیری آلایندگی قرار گرفتند.

به گزارش مجله ماشین زهتاب، بزرگترین خودروساز فرانسوی یعنی رنو اولین گزینه ای بود که انگشت اتهام جدی متوجه آن شد. پس از آن فیات کرایسلر، مرسدس بنز، PSA، نیسان، فورد و اوپل نیز به اقدامات غیرقانونی مشابه متهم شدند. اما به تازگی وبسایت اتونیوز گزارش داده است که اوپل (و شاخه انگلیسی آن واکسهال) که مالکیت آن به تازگی از جنرال موتورز به پژو سیتروئن فرانسه منتقل شده از این اتهام تبرئه شده است.

اتونیوز افزوده است که پس از تحقیقات صورت گرفته سازمان های دولتی اعلام کردند هیچ مدارکی مبنی بر اثبات تقلب اوپل وجود ندارد. پای اوپل زمانی به ماجرای تقلب در آلایندگی محصولاتش باز شد که سازمان محیط زیست آلمان ادعا کرد نتایج کنترل آلایندگی در اوپل زافیرا بازدهی کمتری نسبت به آماری دارد، که توسط سازنده اعلام شده است (مصرف ۲٫۷ لیتر در صد کیلومتر).

نکته جالب اینجاست که خود اوپل به استفاده از نرم افزارهایی در این خصوص اعتراف کرده ولی مدعی شده بود این امر نه برای گمراه کردن نتایج آزمایش های آلایندگی بلکه به منظور حفاظت از موتور خودرو صورت گرفته است.

گروه فرانسوی PSA به تازگی با قراردادی به ارزش ۲٫۳ میلیارد دلار مالکیت برند اوپل را در اختیار گرفته است و برخی منابع عقیده دارند سهم ۱۳ درصدی دولت فرانسه در پژو سیتروئن در تصمیم گرفته شده در خصوص تبرئه اوپل بی تاثیر نیست.

عضویت در کانال تلگرامی مجله ماشین زهتاب

درباره ی Dimitri

مطلب پیشنهادی

از خرید هامر H۲ در حال حاضر اجتناب کنید

اگر یک قهرمان حرفه‌ای باشید و البته ماشین زمان نیز در دست شما باشد تا …

یک دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *