قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / خبر ها / اخبار خودرو / خودروهای خارجی / معرفی CXperience سیتروئن قبل از نمایشگاه خودرو پاریس

معرفی CXperience سیتروئن قبل از نمایشگاه خودرو پاریس

به گزارش مجله ماشین زهتاب ، درحالی‌که اغلب خودروهای مفهومی یا مدل جدیدی هستند که عملکرد بهتری دارد یا تنها جنبه‌ی نمایشی از آینده‌ی تکنولوژی دارند، خودروی CXperience سیتروئن با حفظ تعادلی میان این دو هدف، پا به عرصه می‌گذارد.

نمایشگاه خودرو پاریس تقریباً یک‌ ماه دیگر برگزار می‌شود و در زمان تهیه‌ی تدارکات آن می‌توان انتظار دیدن پیش‌نمایش مدل‌های جدید و برخی خودروهای مفهومی وسوسه برانگیز را داشت. یکی از آن‌ها خودروی مفهومی CXperience سیتروئن با طراحی خارق‌العاده است.

از المان‌های طراحی مربوط به آینده تا پیشرانه‌ی هیبریدی که امروزه می‌تواند هر خودرویی را در کانون توجه قرار دهد، باعث شگفت همگان می‌شود که پس از مشاهده‌ی این نمونه‌ی مفهومی با خود می‌گویند: “چه‌ طور می‌توان چنین خودرویی ساخت. تولید انبوه آن امکان ندارد.”

 

citroen-cxperience5

به‌ لحاظ طراحی خارجی، طول ۴.۸۵ متری خودروی مفهومی CXperience آن‌ را ما بین یک خودروی سدان بزرگ و استیشن قرار می‌دهد. اگر از نمای جانبی به آن نگاه کنید، این خودرو به برآمدگی‌های کوچک، یک کاپوت منحنی و قسمت انتهایی به سبک فست‌بک مزین شده است در حالی که از جلو، دماغه‌ای صاف که فاقد جلوپنجره است به‌ همراه چراغ‌های باریک ال‌ای‌دی در دو طرف، دیده می‌شود.

باله‌های متحرکی در سمت چپ و راست پایین سپر به‌ منظور استفاده‌ی بهتر از جریان هوا و کمک به قدرت مانور بیشتر طراحی شده‌اند و روی سپر نیز کانال‌های اتوماتیک، میزان جریان هوا را به داخل موتور کنترل می‌کنند.

 

citroen-cxperience3

در این خودرو آینه‌های جانبی حذف شده‌اند. آن‌ها با دوربین‌‌های بازویی کوچکی که تصاویر را بر روی صفحه‌نمایش کوچکی درون خودرو نمایش می‌دهند، جایگزین شده‌اند. دور تا دور خودرو دوربین‌های مخفی بیشتری نیز جهت ایجاد یک نمای ۳۶۰ درجه به‌منظور پارک خودکار قرار گرفته است. درب‌های عقب خودرو رو به عقب باز می‌شوند و زاویه‌ی ۹۰ درجه‌ای نسبت به بدنه پیدا می‌کنند در حالی‌ که درب‌های جلو به سمت جلو و با همان زاویه، باز می‌شوند.

در قسمت انتهایی خودرو، چراغ‌های ال‌ای‌دی عقب به‌طرز ماهرانه‌ای در ادامه‌ی فرورفتگی ناحیه‌ی V شکل آمده‌اند و همین شرایط برای چراغ‌های جلو نیز صادق است. در قسمت عقب خودرو، مسیرهای اگزوز به‌طور ماهرانه‌ای در دو سمت قرار گرفته‌اند و یک “باله‌ی متحرک” در پایین شیشه‌ی عقب قرار گرفته که در سرعت‌های زیاد شروع به بالا رفتن می‌کند.

 

citroen-cxperience6

در داخل خودرو، بافتی زرد رنگ که به نورپردازی مزین شده بر روی چوب‌های گردو کار شده است. داشبورد انحنایی رو به بالا دارد و در مرکز به سمت پایین ادامه می‌یابد تا در عرض خود جایگاهی قابل استفاده برای قرار دادن اشیاء را تشکیل دهد. صفحه نمایش لمسی ۱۹ اینچی تقریباً وسط داشبورد قرار گرفته و فرمان مربعی با گوشه‌های گرد یادآور گذشته‌ی درخشان سیروئن است. علاوه بر این، همانند اکثر خودروها، یک صفحه نمایش عریض در مقابل راننده برای نمایش وضعیت خودرو در داشبورد قرار گرفته است.

صندلی عقب یک نیمکت یک‌پارچه است که دارای دو فرو رفتگی برای نشستن دو نفر است. بلندگوهای قرار گرفته در پشت سر هر سرنشین به‌نحوی کوک می‌شوند که فضای صوتی بی‌نظیری را پدید می‌آورند. محتوای رسانه‌ای نیز با یک صفحه نمایش لمسی دارای نسبت ابعاد ۱۶ به ۳ که برای همه‌ی سرنشینان CXperience سیتروئن به‌راحتی قابل مشاهده است، به نمایش درمی‌آید. محدوده‌ای از خدمات ارتباطی شامل کنترل‌های پارکینک و خانه مانند اطلاعات موسیقی و فیلم، بر روی صفحه نمایش قابل دسترسی هستند.

 

citroen-cxperience2

همچنین گزارش‌ها حاکی از ارائه‌ی دوربین ارتباطی جدید سیروئن در CXperience است که دارای یک لنز زاویه باز است که اولین بار در سیتروئن C۳ جدید رونمایی شد. این دوربین به‌عنوان یک دوربین یکپارچه به‌نحوی عمل می‌کند که می‌توانید با آن ویدیو یا تصاویری از نمای پیش روی راننده بگیرید.

خودروی CXperience سیتروئن از یک پیشرانه‌ی هیبریدی واقعی بهره‌مند است. حجم پیشرانه هنوز اعلام نشده، اما عنوان شده توان تولیدی آن تا ۲۰۰ اسب‌بخار است که یک موتور الکتریکی ۸۰ کیلوواتی (۱۰۷ اسب‌بخار) نیز به آن اضافه می‌شود. این‌ها با یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک ۸ سرعته‌ی عرضی که وظیفه‌ی انتقال قدرت به چرخ‌های عقب را دارد، ترکیب شده‌اند. در کل ۳۰۰ اسب‌بخار از این پیشرانه قابل تصور است. در حالت تمام الکتریکی، سیتروئن ادعا کرده، CXperience با شارژ کامل باتری توانایی طی مسافت ۶۰ کیلومتری را دارد. شارژ باتری ۳ کیلووات‌ساعتی آن بسته به نوع سیستم شارژ کردن، از ۲.۵ تا ۴.۵ ساعت به‌طول می‌انجامد؛ که در اقدامی قابل ستایش، چراغ‌های عقب وظیفه‌ی اعلان وضعیت شارژ باتری را دارد.

 

citroen-cxperience4

سیتروئن قول داده خودروی مفهومی CXperience را به‌طور کامل با تکنولوژی‌های کار شده در داخل آن، در نمایشگاه خودرو پاریس به نمایش بگذارد. در ادامه می‌توانید تیزر معرفی سدان مفهومی جدید سیتروئن را مشاهده کنید.

citroen-cxperience1

مجله ماشین زهتاب

عضویت در کانال تلگرامی مجله ماشین زهتاب

درباره ی Dimitri

مطلب پیشنهادی

از خرید هامر H۲ در حال حاضر اجتناب کنید

اگر یک قهرمان حرفه‌ای باشید و البته ماشین زمان نیز در دست شما باشد تا …

یک دیدگاه

  1. چه خوشگله … جونم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *