قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / خبر ها / اخبار متفرقه / ۵ نکته مهم در مورد تاپ‌گیر آمازون

۵ نکته مهم در مورد تاپ‌گیر آمازون

«گرند تور» یا تور بزرگ، نام برنامه‌ی خودرویی با سرمایه‌گذاری شرکت آمازون است که اولین قسمت آن از فردا، ۲۸ آبان‌ماه پخش می‌شود. در تولید این مجموعه، مجریان قدیم تاپ‌گیر یعنی جرمی ‌کلارکسون، جیمز‌ می و ریچارد هموند به همراه یک کادر حرفه‌ای ۱۱۴ نفره از افراد پشت‌صحنه حضور دارند.

گرند تور چیست؟

«گرند تور» یا تور بزرگ، نام برنامه‌ی خودرویی با سرمایه‌گذاری شرکت آمازون است که اولین قسمت آن از فردا، ۲۸ آبان‌ماه پخش می‌شود. در تولید این مجموعه، مجریان قدیم تاپ‌گیر یعنی جرمی ‌کلارکسون، جیمز‌ می و ریچارد هموند به همراه یک کادر حرفه‌ای ۱۱۴ نفره از افراد پشت‌صحنه حضور دارند. پس از اخراج جرمی‌ کلارکسون، صحبت‌هایی در مورد مجموعه‌ای که نام طولانی سه مجری را در بر داشت، زده ‌شد اما آمازون با هوشمندی کامل، نام جالب تور بزرگ را برای این سریال خودرویی انتخاب کرد. دلیل این نام، فیلم‌برداری و ماجراجویی تیم سازنده در مناطق مختلفی از دنیاست که روایتی جذابی از یک تور بزرگ را به تصویر می‌کشد.

گرند تور چه فرقی با تاپ گیر خواهد داشت؟

اگر این برنامه شباهت زیادی به برنامه‌ی تخت گاز نداشته باشد، بی‌شباهت نیز نخواهد بود! به‌همین دلیل است که ترسی در دل تیم سازنده وجود دارد که در صورت کپی‌ برداری از برنامه‌ی تخت‌گاز، شبکه بی‌بی‌سی می‌تواند به‌طور قانونی از آمازون شکایت کند. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، حداقل آسیب این پیگرد، متوقف شدن پخش برنامه است که خسارت سنگینی به آمازون می‌رساند. به همین دلیل در تور بزرگ احتمالا دیگر شاهد شخصیت استیگ (stig) نخواهیم بود. ( استیگ، شخصی با کاراکتر مجهول در برنامه‌ی تخت گاز است که با پوششی سفید و کلاه ایمنی برای تست انواع اتومبیل‌ها در پیست حضور پیدا می‌کند. برای ایفای این نقش از رانندگان حاذق و مختلفی مثل مایکل شوماخر استفاده شده است) همچنین به دلیل تفاوت اجباری اجرای سبک برنامه، دیگر از استودیو خبری نیست و این‌بار شاهد فیلم‌برداری در فضای باز هستیم.

بودجه‌ی این برنامه چقدر است؟

این برنامه یقینا با هزینه‌های زیادی برای اجاره خودروها، دستمزد افراد پشت صحنه و مجری‌های گران‌قیمت مواجه است. آمازون اعلام کرده که برای تولید ۳۶ قسمت از این برنامه یک ساعته حدود ۱۶۰ میلیون پوند پرداخت کرده است که به واحد پولی ایران، این شرکت حدود ۶۴۰ میلیارد تومان هزینه کرده است. به عبارتی ارزش هر قسمت، ۱۷٫۸ میلیارد تومان، دقیقه‌ای ۳۰۰ میلیون تومان و ثانیه‌ای ۵ میلیون تومان است! با توجه به این هزینه سرسام‌آور، شکی نیست که آمازون صلاح دیده برای تولید چنین مجموعه‌ی گران قیمتی دست به چنین ریسکی بزند. تصمیمی که جنبه‌ی مثبت آن، افزایش محبوبیت آمازون و سود دهی بالا و در صورت عدم تحقق، خرج بالا و استقبال کم برنامه خواهد بود. سرانجامی که هم‌چون نام این مجموعه می‌تواند برای آمازون «ریسک بزرگ» تلقی شود!

چگونه این برنامه را تماشا کنیم؟

برای دیدن این مجموعه باید عضور آمازون پرایم (Amazon Prime) باشید. ماه اول به‌طور رایگان و آزمایشی این مجموعه در دسترس شما قرار می‌گیرد اما برای دنبال کردن آن، باید ماهیانه ۵٫۹۹ پوند ( ۲۴ هزار تومان) پرداخت کنید که هر قسمت معادل ۶ هزارتومان برایتان هزینه در بر خواهد داشت. (بدون درنظرگرفتن هزینه‌های اضافی برای تبدیل واحد پول و پرداخت) اگرچه تجربه ثابت کرده است که هم‌وطنان عزیز ما راهی برای به دست آوردن نسخه‌های رایگان چنین محصولاتی پیدا می‌کنند اما به‌هر حال، این راه‌ها به نوعی شکستن حقوق کپی‌رایت سازنده به حساب می‌آید و در اکثر کشورها‌ به عنوان جرم محسوب می‌شود. بنابراین بجز حالت استثنا در کشورهایی نظیر ایران، دیگر هوادارن این برنامه، برای تماشای این مجموعه‌ی جذاب خودرویی، بجز ماه اول راهی بجز پرداخت هزینه‌ی ناقابل نخواهند داشت!

در قسمت اول منتظر چه اتفاقاتی باشیم؟

در هر قسمت قرار است شاهد روند مشخصی از برنامه باشیم؛ کارهای متعارفی هم‌چون تست خودروهای لوکس، دعوت از یک بازیگر یا خواننده مشهور، شوخی‌های متعدد این سه مجری در کنار اتفاقاتی به ظاهر غیرمنتظره اما با سناریوی از پیش‌تعیین شده که برای جذاب‌تر کردن برنامه و جذب مخاطب برنامه‌ریزی شده بود. حال در نخستین قسمت گرند تور، احتمال یک رقابت بین خودروهای هیبریدی و سوپر اسپرت وجود خواهد داشت که از خودروهای مک‌لارن P۱، پورشه ۹۱۸ اسپایدر و لافراری برای حضور در این ضیافت دعوت به عمل آمده است. در ایتالیا جرمی کلارکسون با آستون مارتین DB۱۱، جیمز می در رولز رویس و ریچارد هموند در دوج چارجر SRT hellcat حاضر می‌شوند که در پی فیلم‌برداری مردم استقبال پرشوری از آن‌ها کرده‌اند. هم‌چنین نظیر برنامه‌ی تاپ‌گیر سابق، این تیم در سکانس‌هایی تصمیم به نابود کردن خودروهایی نظیر تویوتا پریوس گرفته‌اند! کلارکسون قول داده است که از شوخی‌های نامربوط پرهیز کند، چراکه این مجموعه‌ به عنوان یک سریال خانوادگی قرار است عرضه شود که در صورت رخ دادن حرکت‌های ناشایست، تعهد لازم صورت نگرفته و احتمال کم‌رنگ شدن محبوبیت آمازون برای عده‌ای نیز وجود خواهد داشت.
تا پخش این مجموعه کمتر از یک روز باقی مانده است و قرار است از ساعت ۰۰:۰۱ جمعه ۲۸ آبان ماه، تور بزرگ در سرویس آمازون پرایم و در اختیار مردم قرار بگیرد.

عضویت در کانال تلگرامی مجله ماشین زهتاب

درباره ی Dimitri

مطلب پیشنهادی

از خرید هامر H۲ در حال حاضر اجتناب کنید

اگر یک قهرمان حرفه‌ای باشید و البته ماشین زمان نیز در دست شما باشد تا …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *