قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / خبر ها / اخبار خودرو / خودروهای خارجی / خودروهای جذاب نمایشگاه سما ۲۰۱۶ را بشناسید

خودروهای جذاب نمایشگاه سما ۲۰۱۶ را بشناسید

به گزارش مجله ماشین زهتاب، نمایشگاه سما امسال واقعاً خاص است چراکه سالگرد ۵۰ سالگی آن محسوب می‌شود. این نمایشگاه هرسال بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود و امسال هم رکورد شرکت‌کنندگان و غرفه داران را شکست. در این رویداد که هرساله در لاس‌وگاس برگزار می‌گردد می‌توان انواع و اقسام خودروهای مختلف از تراک‌های مرتفع غول‌پیکر V۸ گرفته تا ماسل کارهای تقویت‌شده را دید اما در اینجا قصد معرفی پنج نمونه از جالب‌ترین خودروهای شرکت‌کننده در نمایشگاه سمای امسال را داریم. البته به‌قدری در این نمایشگاه شاهد نمایش خودروهای فوق‌العاده و جذاب هستیم که می‌توان لیستی بیش از صد خودرو را تهیه کرد اما امیدواریم از انتخاب این پنج نمونه لذت ببرید.

۵-هیوندای سانتا فَست

auto-show5

رتبهٔ پنجم لیست ما به یک هیوندای با نام سانتا فَست تعلق دارد. این خودرو در اصل یک گرند سانتافه است که به یک موتور ۳.۸ لیتری V۶ توئین توربو مجهز شده است. این موتور قدرتی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. تمامی این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متعلق به هیوندای جنسیس R-Spec به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند.

۴-تویوتا لند اسپید کروزر

auto-show4

این لندکروزر در ظاهر ممکن است عادی به نظر برسد اما یک راز بزرگ را در خود پنهان کرده است. این غول ژاپنی مجهز به پیشرانه‌ای با قدرت خارق‌العادهٔ ۲۰۰۰ اسب بخار شده و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند یعنی بیشتر از بنتلی بنتایگا، سریع‌ترین SUV حال حاضر دنیا. این نیروی ویران‌کننده از یک موتور ۵.۷ لیتری V۸ توربوشارژ تأمین می‌شود.

۳-پورشه ۹۱۱ RWB Martini

auto-show3

یکی از خودروهای موردعلاقهٔ ما در سما ۲۰۱۶ همین پورشه ۹۱۱ RWB است که لباس مسابقه‌ای مارتینی را به تن کرده است. همچنین این ۹۱۱ که از سری ۹۶۴ است، علاوه بر ظاهر در باطن هم تقویت شده است. گفته می‌شود این ۹۶۴ خاص ۶۰۰ اسب بخار قدرت داشته و برای ادای احترام به کاررا RSR افسانه‌ای که در مسابقات تارگا فلوریدای ۱۹۷۳ پیروز شد، ساخته شده است.

۲-دوج دورانگو شیکِر

auto-show2

دوج دورانگو شیکر کانسپت ترکیبی از یک چارجر SRT ۳۹۲ و کاپوت چلنجر به نظر می‌رسد اما دلیل اصلی که ما آن‌‌را دوست داریم این است که این کانسپت بسیار شبیه به یک ماشین تولیدی واقعی به نظر می‌رسد. این دورانگو در داخل مجهز به سه ردیف صندلی متعلق به وایپر شده درحالی‌که زیر کاپوت آن‌هم یک نیروگاه ۶.۴ لیتری V۸ همی نعره می‌کشد. البته این خودرو شانس زیادی برای تبدیل ‌شدن به نمونه‌ای تولیدی دارد چراکه اساساً زیر پوست آن یک جیپ گرند چروکی SRT قرار دارد.

۱-Zero to ۶۰ فورد GTT

auto-show1

رتبهٔ نخست در لیست جالب‌ترین خودروهای نمایشگاه سمای امسال را این موستانگ سفارشیِ ساخته شده توسط شرکت Zero to ۶۰ کسب کرد. این موستانگ خاص که GTT نام‌گرفته و قبلاً نیز آن‌را معرفی کردیم، ترکیبی از یک فورد GT و یک موستانگ است. هرچند این خودرو رسماً توسط فورد ساخته نشده است، اما به‌زودی به تولید رسیده و می‌توان یک دستگاه از آن‌را خرید. GTT دارای بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور است.

منبع : کار

عضویت در کانال تلگرامی مجله ماشین زهتاب

درباره ی Dimitri

مطلب پیشنهادی

از خرید هامر H۲ در حال حاضر اجتناب کنید

اگر یک قهرمان حرفه‌ای باشید و البته ماشین زمان نیز در دست شما باشد تا …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *