قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / خبر ها / اخبار متفرقه / اولین واحد تولید گیربکس اتوماتیک کشور در زنجان ایجاد شد

اولین واحد تولید گیربکس اتوماتیک کشور در زنجان ایجاد شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، از مهم‌ترین پروژه این سازمان در ایام دهه‌فجر در استان خبر داد و گفت: زنجان میزبان اولین واحد تولید گیربکس اتوماتیک کشور با مشارکت بلژیک خواهد بود که این قرارداد بزرگ‌ترین قرارداد خودرویی کشور است.

به گزارش مجله ماشین زهتاب، ناصر فغفوری در آیین راه‌اندازی مجدد کارخانه گل آرد زاگرس، اظهار کرد: کارخانه آرد گل زاگرس سلطانیه بیش از شش سال تعطیل بود که با توجه به استقرار این واحد تولیدی در کنار جاده، یکی از دغدغه‌های سازمان بود که این واحد تولیدی با برخورداری از تکنولوژی خوب، بار دیگر شروع به فعالیت کند. خوشبختانه با شروع به کار مجدد این واحد تولیدی، یکی از واحدهای تعطیل استان از حیث آماری کاهش پیدا کرد.

وی افزود: خوشبختانه از نیمه دوم امسال با توجه به سیاست‌هایی که در بخش حوزه صنعت، معدن و تجارت محقق شده است، شاهد رونق‌گیری واحدهای تولیدی هستیم. بیش از ۴۰۲۸ فرصت شغلی به لیست اجباری بیمه اضافه شده است که بر اساس گزارشی که مدیرکل تامین‌اجتماعی استان داشته، در مهرماه امسال بیش از ۴۰۲۸ نفر به لیست بیمه اجباری افزوده شده‌اند که بیشتر در حوزه صنعت و معدن هستند.

فغفوری تصریح کرد: بیش از ۱۱۰ کارگاه و واحد تولیدی در نیمه دوم امسال به گردونه تولید رسیده و حجم سرمایه‌گذاری صنعتی به بهره‌برداری رسیده در استان با افزایش ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته امروز به بیش از ۵۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی رسیده است که در مقایسه با اسفندماه سال ۹۲ که رقم ۲۹۰۰ میلیارد تومان بوده، می‌توان شاهد افزایش حجم سرمایه‌گذاری طی سال‌های اخیر در استان بود.

وی یادآور شد: خوشبختانه طی اتفاقاتی که در دو سال اخیر در این حوزه به وقوع پیوسته است، شاهد جهشی در شهرستان سلطانیه بودیم؛ چراکه این شهرستان به دلیل برخورداری از وضعیت مناسب در بخش صنعت و معدن از جایگاه قابل توجهی در استان برخوردار است. استقرار مجموعه آرین توتون صنعت در این منطقه با برخورداری از ۹۰ نفر پرسنل با ۳۰ درصد ظرفیت که امروز به بیش از ۲۵۰ نفر رسیده است، برنامه سرمایه‌گذاری که این گروه صنعتی برای شهرستان سلطانیه دارد به بیش از یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این مجموعه قرار دارد که اگر این ارقام را با حجم کل سرمایه‌گذاری استان که ۵۳۰۰ میلیارد تومان است، مقایسه کنیم می‌توان گفت که بیش از یک‌پنجم سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در این بخش صورت گرفته است.

فغفوری به دیگر مجموعه‌های صنعتی مستقر در شهرستان اشاره کرد و گفت: مجموعه کریستال ایران یکی دیگر از واحدهای صنعتی استان مستقر در شهرستان سلطانیه محسوب می‌شود که علی‌رغم مشکلاتی که این مجموعه با آن مواجه بود، امروز شاهد توسعه این مجموعه و اشتغال‌زایی بالا و تبدیل این منطقه به قطب تولید کریستال در منطقه شمال‌غرب خواهیم بود که با توجه به پتانسیلی که در حوزه منابع معدنی در این شهرستان وجود دارد، قطعا سلطانیه می‌تواند یکی از شهرستان‌های پیشرو در صنعت و معدن باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: در تلاش هستیم که سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در استان صورت گیرد که در کنار این بخش، توجه به صنایع کوچک و متوسط و به کارگیری از افرادی که تجربه لازم در سرمایه‌گذاری را داشته باشند، خوشبختانه ورود سرمایه‌گذاری‌های بزرگی همچون گلرنگ، راشا کاسپین، در دهه‌فجر امسال با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسئول یادآور شد: یکی از پروژه‌های مهمی که در ایام دهه‌فجر شاهد آن خواهیم بود اولین واحد تولید گیربکس اتوماتیک کشور است که این پروژه با مشارکت ۸۰ درصدی بلژیکی‌ها در استان زنجان عملیاتی خواهد شد. گفتنی است این پروژه اولین کارخانه تولیدی گیربکس اتوماتیک کشور خواهد بود که پس از قراردادهای رنو، سیتروئن و هیوندا، بزرگترین قرارداد خودرویی کشور خواهد بود که بسیاری از کارشناسان معتقدند که صنعت خودرویی کشور را متحول خواهد کرد.

در ادامه این مراسم، مدیرعامل کارخانه گل آرد زاگرس سلطانیه اظهار کرد: کارخانه گل آرد زاگرس در سال ۹۲ با هدف عرضه نان با کیفیت به مردم تاسیس شد که متاسفانه طی سال‌های اخیر دچار حریق شده و پس از ۶ سال تعطیلی، امروز شاهد بازگشایی مجدد این واحد تولیدی در استان هستیم.

بهادر هادی‌زاده تصریح کرد: ظرفیت تولید این کارخانه ۳۰۰ تن آرد در روز است که در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های آرد کشور محسوب می‌شود که خوشبختانه این واحد تولیدی از تکنولوژی و تجهیزات روز دنیا در تولید انواع آردها برخوردار است که با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال امروز مجدد بازگشایی شد.

عضویت در کانال تلگرامی مجله ماشین زهتاب

درباره ی Dimitri

مطلب پیشنهادی

از خرید هامر H۲ در حال حاضر اجتناب کنید

اگر یک قهرمان حرفه‌ای باشید و البته ماشین زمان نیز در دست شما باشد تا …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *