قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / خبر ها / اخبار خودرو / خودروهای خارجی / فروش ابر‌خودروهای مرسدس AMG فرمول ۱ قبل از عرضه به بازار

فروش ابر‌خودروهای مرسدس AMG فرمول ۱ قبل از عرضه به بازار

ابرخودروی مرسدس AMG فرمول ۱، قبل از اینکه حتی به بازار عرضه شود، تقریبا به‌صورت کامل به فروش رفته است.

به گزارش مجله ماشین زهتاب، اگرچه هنوز دو سال تا رونمایی و عرضه‌ی ابرخودروی مرسدس AMG فرمول ۱ باقی‌مانده است، اما کمپانی تائید کرد که تقریبا تمام مدل‌های تولیدی به فروش رفته‌اند.

با توجه به اعلام مدیر مرسدس AMG توبیاس موئرز، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نمونه تولید خواهند شد. وی افزود: «ما تقریبا به حداکثر ظرفیت تولید خود دست یافته‌ایم. دیگر مدل فروش نرفته‌ای در بازار موجود نخواهد بود.»

اخیرا تائید شده که این ابرخودرو دارای همان موتوری است که خودروی قهرمان فرمول ۱ این برند از آن استفاده می‌کند؛ یعنی موتور V۶ توربوشارژ ۱.۶ لیتری پرقدرت. موئرز تائید کرد موتور احتراق داخلی به گونه‌ای تنظیم شده است که در دور موتور پایین وارد عمل نشود؛ اما پیستون‌ها همچنان قادرند با سرعت بیش از ۱۰ هزار دور در دقیقه بچرخند.

موئرز در توصیف این خودرو اظهار داشت: «اگر دو دنیای مؤثرترین موتور دنیا (که همان موتور فرمول ۱ است) و قابلیت‌های AMG را با هم ترکیب کنید، نتیجه‌ی کار ابرخودرویی خواهد بود که ما تولید کرده‌ایم. این خودرو نهایت دستاورد علم مهندسی امروز است.»

وقتی ابرخودروی AMG در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود، با رقابت شدیدی از طرف استون مارتین AM-RB ۰۰۱ مواجه خواهد شد. AM-RB ۰۰۱ توسط استون مارتین و رد بول توسعه داده شده و دارای همان نسبت قدرت به وزن یک به یک AMG است؛ اما از یک موتور V۱۲ قدرتمند بهره‌مند است که در کنار آن امکان استفاده از یک موتور الکتریکی نیز وجود دارد.

برخی افراد چند سال پیش پیش‌بینی کردند که خودروهای با عملکرد بالا به تاریخ پیوسته‌اند؛ اما این دو ابرخودرو ثابت کردند که چنین خودروهایی، هنوز هم حرفی برای گفتن دارند.

عضویت در کانال تلگرامی مجله ماشین زهتاب

درباره ی Dimitri

مطلب پیشنهادی

از خرید هامر H۲ در حال حاضر اجتناب کنید

اگر یک قهرمان حرفه‌ای باشید و البته ماشین زمان نیز در دست شما باشد تا …

یک دیدگاه

  1. منم یکی پیش خرید کردم به رودی می رسه به دستم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *