قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / خودروهای آلمانی / بی ام و / بی‌ام‌و، تویوتا و آلیانز با یک استارتاپ در زمینه‌ فناوری خودران همکاری می کنند

بی‌ام‌و، تویوتا و آلیانز با یک استارتاپ در زمینه‌ فناوری خودران همکاری می کنند

دو کمپانی خودروسازی بی‌ام‌و و تویوتا در کنار شرکت بیمه‌ی آلیانز تصمیم دارند تا فناوری ارائه شده توسط استارتاپ Nauto را تست نمایند.

به گزارش مجله ماشین زهتاب، تویوتا، بی‌ام‌و و شرکت بیمه‌ی آلیانز قصد دارند تا از فناوری ارائه شده توسط یکی از استارتاپ‌های مستقر در دره‌ی سیلیکون به نام Nauto استفاده نمایند. این فناوری که از چند دوربین و سیستم‌های هوش مصنوعی تشکیل شده است، حرکات و رفتار راننده را تشخیص می‌دهد. مدیر اجرایی Nauto، استفان هک (Stefan Heck)، در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفته است:

دو شرکت اتومبیل‌سازی بی‌ام‌و و تویوتا به همراه کمپانی بیمه‌ی آلیانز تصمیم دارند تا فناوری ما را به صورت یکپارچه در خودروهای آزمایشی خود استفاده نمایند و اطلاعات به‌دست آمده را به صورت مشترک بررسی و از نتایج آن در استراتژی تولید خودروهای خودران خود استفاده نمایند. اطلاعات به دست آمده توسط این فناوری می‌تواند مربوط به رفتار رانندگان، شناسایی مسیرها و تقاطع‌های دشوار و یا گره‌های ترافیکی باشد.
اگرچه جزئیات قرارداد این سه شرکت با استارتاپ Nauto فاش نشده است، اما می‌دانیم که شرکت‌های یاد شده مبلغی یکسان را در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده‌اند و کمپانی بی‌ام‌و این کار را از طریق بازوی سرمایه‌گذاری خود موسوم به BMW i Ventures انجام داده است. البته، یک کمپانی خودروسازی دیگر نیز در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده است که همچنان نامش فاش نشده است.

سیستم ارائه شده توسط Nauto، در حال حاضر توسط برخی ناوگان‌های خدماتی نظیر سرویس تاکسی سانفرانسیسکو استفاده می‌شود. این سیستم که بر روی شیشه‌ی جلوی اتومبیل نصب می‌شود، قیمتی معادل ۴۰۰ دلار دارد و از یک دوربین کوچک، یک سیستم تصویری مبتنی بر کامپیوتر و سیستم یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات، کار پردازش آن‌ها را نیز انجام دهد. این سیستم قادر است تا رفتارهایی نظیر نوشیدن و ارسال پیام از طریق تلفن همراه را تشخیص دهد و نسبت به عدم انجام برخی کارهای مشخص به رانندگان هشدار دهد. این سیستم شرکت‌های بیمه را قادر می‌سازد تا میزان ریسک را ارزیابی کرده، از کلاهبرداری جلوگیری کنند و با تشخیص رانندگان خوب به آن‌ها پاداش دهند.

Nauto قصد دارد تا در آینده نرم‌افزار خود را مستقیما با کامپیوتر خودروها هماهنگ سازد و اطلاعات به دست آمده را در فضای ابری به اشتراک گذاشته و ارزیابی نماید. لازم به ذکر است که استارتاپ Nauto در دور اول جذب سرمایه در ماه آوریل، توانست مبلغ ۱۲ میلیون دلار را جمع‌آوری کند. این استارتاپ به دیگر خودروسازان اجازه داده است تا بر اساس نرم‌افزار ارائه شده توسط این شرکت برای خود اپلیکیشن‌های اختصاصی بسازند.

عضویت در کانال تلگرامی مجله ماشین زهتاب

درباره ی Dimitri

مطلب پیشنهادی

از خرید هامر H۲ در حال حاضر اجتناب کنید

اگر یک قهرمان حرفه‌ای باشید و البته ماشین زمان نیز در دست شما باشد تا …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *