قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / خبر ها / اخبار خودرو / خودروهای خارجی / مرسدس آ ام‌ گ ساخت سوپراسپرت تمام الکتریکی را تایید کرد

مرسدس آ ام‌ گ ساخت سوپراسپرت تمام الکتریکی را تایید کرد

ظاهراً مرسدس آام‌گ قصد ساخت یک مدل تمام برقی را دارد چراکه رئیس این شرکت «توبیاس موئرس» به‌تازگی تأیید کرده است که شرکتش در حال برنامه‌ریزی جهت ساخت یک سوپراسپرت تمام الکتریکی در آینده است. وی دراین‌باره گفته است:

«ما در حال کار بر روی پروژه‌های زیادی هستیم که در میان آن‌ها ساخت یک هایپرکار تمام الکتریکی هم وجود دارد. البته زمان معرفی این سوپراسپرت تمام الکتریکی معلوم نیست اما دیر یا زود یک شاهد ساخت یک محصول با قوای خالص الکتریکی توسط AMG خواهیم بود».

mercedes-benz-sls-amg-electric-drive1

برای ارائهٔ هرگونه اطلاعات از این خودرو هنوز خیلی زود است اما بدیهی است که آن جایگزینی برای تنها محصول تمام الکتریکی تاریخ AMG تا به امروز یعنی SLS الکتریکی خواهد بود. موئرس دربارهٔ این خودرو (SLS الکتریکی) گفته است:

«این خودرو شکست نخورده است زیرا هنوز هم یک رکورد برای خودروهای تمام الکتریکی تولیدی محسوب می‌شود. خودرویی که ما شش سال پیش با توان مهندسی آن دوران آن‌را ساختیم».

mercedes-benz-sls-amg-electric-drive2

SLS الکتریکی با زمان ۷ دقیقه و ۵۶ ثانیه درواقع سریع‌ترین خودروی تمام الکتریکی تولید انبوه در پیست نوربرگ‌رینگ است. این خودرو مجهز به چهار موتور الکتریکی است که هریک از آن‌ها درون یکی از چرخ‌های ماشین نصب شده‌اند. این چهار موتور به‌طور همزمان کار کرده و مجموعاً ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.

mercedes-benz-sls-amg-electric-drive3

بااین‌حال ما مشتاق به دانستن اطلاعات بیشتری از سوپراسپرت تمام الکتریکی آیندهٔ AMG هستیم اما با توجه به گزارشات و گمانه‌زنی‌های اولیه، حداقل باید یک سال یا بیشتر صبر کنیم؛ اما قبل از آن احتمالاً جزئیات بیشتری از هایپرکار هیبریدی مرسدس بنز آام‌گ خواهیم فهمید چراکه موئرس دراین‌باره گفته است که در این خودرو صرفاً از تکنولوژی فرمول یک الهام گرفته نشده است بلکه در اصل در این خودرو از ویژگی‌های یک موتور فرمول یک با برخی تغییرات استفاده شده است. هدف از ساخت چنین خودرویی «ساخت کارآمدترین ماشین هیبریدی جهان» عنوان شده است.

mercedes-benz-sls-amg-electric-drive4

عضویت در کانال تلگرامی مجله ماشین زهتاب

درباره ی Dimitri

مطلب پیشنهادی

از خرید هامر H۲ در حال حاضر اجتناب کنید

اگر یک قهرمان حرفه‌ای باشید و البته ماشین زمان نیز در دست شما باشد تا …

یک دیدگاه

  1. عجب بنزی منم می خوام منم می خوام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *