قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / خبر ها / اخبار خودرو / خودروهای خارجی / ۱۰ نمونه از بهترین خودروهای شهری با گیربکس اتوماتیک

۱۰ نمونه از بهترین خودروهای شهری با گیربکس اتوماتیک

گیربکس‌های اتوماتیک پیش از این تنها در خودروهای بزرگ‌تر و گران‌بهاتر دیده می‌شدند زیرا پیچیده بوده و بیشتر در مسافرت‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گرفتند؛ اما امروزه این نوع گیربکس‌ها در اکثر خودروها از جمله خودروهای شهری نیز دیده می‌شوند هرچند این نسخه‌ها در خودروهای کوچک بیشتر گزینه‌ای سفارشی هستند.

با هم نگاهی به ۱۰ نمونه از بهترین خودروهای شهری با گیربکس اتوماتیک می‌اندازیم.

۱. هیوندای i10

khodro-shahri4

این خودرو یکی از مدل‌های شهری مورد علاقه است و از گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک سود می‌برد. شاید گیربکس این خودرو به خوبی خودروهای بزرگ‌تر نباشد اما نرم و روان کار کرده و استفاده از آن آسان است. تنها گیربکس را در حالت D قرار دهید و حرکت کنید، هیچ حالت رانندگی خیال‌انگیز یا پدال شیفتری وجود ندارد. این نمونه برای رانندگی شهر عالی است و البته قدرت کافی از پیشرانه ۱.۲ لیتری آن تولید می‌شود. مبدل گشتاور سنتی گیربکس به معنی نرمی بیشتر این نسخه نسبت به رقبا است.

این خودرو شاید یک مدل شهری باشد اما فضای شگفت‌انگیز زیادی را برای سرنشینان و اسباب ارائه می‌دهد.۴ نفر در داخل کابین راحت هستند و فضای ۲۵۲ لیتری صندوق خیلی از رقبای سوپرمینی کمتر نیست. به سواری راحت این خودرو گارانتی ۵ ساله و هزینه‌های رانندگی کم و ارزان را نیز باید اضافه کرد.

۲. اشکودا فابیا

khodro-shahri3

فابیا به‌صورت سفارشی با گیربکس عالی DSG عرضه می‌شود. با وجود ۷ دنده و دوکلاچ، تعویض‌های بسیار نرمی را مشاهده می‌کنیم و البته مصرف سوخت نسخه اتوماتیک با دستی یکسان است. شما این گیربکس را تنها با پیشرانه‌های قدرتمند می‌توانید سفارش دهید که البته نکته منفی نیست.

کلیت خودرو جذاب است و موارد زیادی را از خودروهای ساخت گروه فولکس قرض گرفته است. کابین خودرو شیک و خوش‌ساخت است و پلاستیک‌های نرم مناسبی در آن بکار رفته است. شما همچنین فضای کافی داخل کابین را می‌یابید.

۳. مینی هاچبک

khodro-shahri2

استایل بامزه و هندلینگ مشابه با خودروهای کارت از یک مینی هاچبک قابل انتظار است اما جدیدترین نسل این خودرو رضایت بیشتری نسبت به قبل دارد. اگر یک مینی رشد کرده را می‌خواهید بهتر است گیربکس اتوماتیک را سفارش دهید که ۶ سرعته بوده و تعویض‌های نرمی دارد.

همچنین وجود پدال شیفترها به معنی افزایش لذت است و طیف وسیع پیشرانه‌ها نیز کارایی متناسب با خواست شما را فراهم می‌کنند. کیفیت ساخت و سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو خوب بوده و بهتر ز اکثر رقبایش است و اگر فضای بیشتری را می‌خواهید هم‌اکنون مینی مدل ۵ درب را با فضای کابین بیشتر ارائه می‌کند.

۴. فولکس‌واگن پولو

khodro-shahri1

شاید زمان زیادی از حضور این خودرو در بازار گذشته باشد اما هنوز هم پولو یکی از لذت‌بخش‌ترین و محبوب‌ترین سوپرمینی های بازار است. این خودرو همچنین با گیربکس ۷ سرعته DSG قابل سفارش است که باعث بهبود ذات آرامش‌بخش پولو شده است. این گیربکس با بهای ۱۳۰۰ پوندی گزینه‌ای ارزان نیست اما نسخه‌ای عالی برای این خودرو محسوب می‌شود.

کابین خودرو شیک و خوش‌ساخت است و فضای زیادی وجود دارد همچنین طیف نسبتاً مناسبی از پیشرانه‌ها نیز برای هر نوع سلیقه‌ای تدارک دیده شده است. شاید برخی رقبا نسبت به این خودرو جذاب‌تر باشند اما اگر دنبال سوپرمینی امن و قابل‌احترامی هستید پولو انتخابی مناسب است.

۵. سئات ایبیزا

khodro-shahri10

ایبیزا سومین خودروی گروه فولکس حاضر در لیست ماست و همانند پولو و فابیا از گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک DSG سود می‌برد. ایبیزا نسبت به پسرعموهای خود کاراکتر اسپورت تری دارد و البته گیربکس DSG نیز در جاده‌های سرعتی همراهی خوبی با خودرو نشان می‌دهد.

داخل کابین سئات در بحث کاربردی بودن بازی را کمی می‌بازد اما هنوز هم تکنولوژی‌هایی نظیر اپل کارپلی و اندروید اتو را دارید. در برابر صندوق نسبتاً کوچک‌تر و فضای سر کمتر عقب طراحی برجسته‌تری را دریافت می‌کنید.

۶. رنو توئینگو

khodro-shahri9

توئینگو نسبت به رقبای خود کمی متفاوت است. نه تنها توئینگو دیفرانسیل عقب است بلکه پیشرانه نیز در بخش عقب قرار داشته و همچنین گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک نیز برای این خودرو قابل سفارش است. تفاوت قیمتی بزرگی بین نسخه‌های دستی و اتوماتیک وجود ندارد بنابراین ارزش انتخاب را دارد.

طراحی خلاقانه‌ی رنو به معنی فضای زیاد کابین است اگرچه که حجم صندوق بار متوسط است. اگر علاقه‌ای به ظاهر توئینگو ندارید پس ارزش دارد که نگاهی به اسمارت فورفور بیندازید که تقریباً همان خودرو است اما کابینی لوکس‌تر و بهایی بالاتر دارد.

۷. آئودی A1

khodro-shahri8

اگر به خودرویی کوچک اما با نشانی لوکس علاقه‌مند هستید آئودی A1 شاید انتخاب مناسبی برای شما باشد. گیربکس DSG باز هم در این خودرو دیده می‌شود و انتخاب آن به مثابه‌ی گیلاس روی کیک است. اکثر اوقات این گیربکس باعث سهولت رانندگی می‌شود اما اگر بخواهید تعویض‌های اسپورت تری نیز نشان می‌دهد.

بخش اعظمی از جذابیت A1 ارائه‌ی ارزش‌های سنتی آئودی در پکیجی کوچک است. علاوه بر گیربکس، کابینی زیبا و خوش‌ساخت و طیف معقولی از پیشرانه‌ها وجود دارد. این خودرو ارزان نیست اما از نظر بسیاری از افراد ارزش خرید را دارد.

۸. کیا پیکانتو

khodro-shahri7

کیا خودرویی با ارزش با زیرساختی مشابه هیوندای i10 را ارائه کرده است. این خودرو نیز دارای گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک است که تعویض‌های نرمی داشته و در خیابان‌های شهری کارایی معقولی را عرضه می‌کند. این خودرو تنها با پیشرانه ۱.۲۵ لیتری بنزینی در دسترس است اما همه‌ی نسخه‌های پیکانتو ارزش خوبی داشته و با گارانتی عالی ۷ ساله عرضه می‌شوند.

در مقایسه با پسرعموی خود پیکانتو فضای اندکی کمتر دارد اما حجم صندوق بار برای خریدهای هفتگی خوب است و در سفرهای کوتاه نیز ۴ سرنشین می‌توانند راحت باشند. سیستم تعلیق خودرو نرم و فرمان سبک بوده و مانور دادن با این خودرو در شهر عالی است.

۹. فورد فیستا

khodro-shahri6

فیستا پرفروش‌ترین خودروی بریتانیا است بنابراین بسیاری از خریداران این خودرو را در بخش خودروهای کوچک و صرف‌نظر از نوع گیربکس یک انتخاب پیش‌فرض می‌دانند. گیربکس دستی استاندارد خودرو دقیق بوده و با رانندگی درگیر کننده‌ی آن همخوانی دارد اما قطعاً باید نگاهی هم به گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته ی دوکلاچه انداخت. تعویض دنده‌های این گیربکس نرم است و راندمان معقولی دارد اگرچه که مصرف سوخت این نسخه نسبت به مدل مجهز به گیربکس دستی بیشتر است.

می‌توانید گیربکس اتوماتیک را تنها با پیشرانه‌های ۱ لیتری ۱۰۰ اسب بخاری اکوبوست و یا ۱.۶ لیتری ۱۰۳ اسب بخاری تنفس طبیعی سفارش دهید. این گیربکس به اندازه‌ی نمونه‌های DSG فولکس نرم نیست اما در اکثر موارد گزینه‌ی جانشین خوبی محسوب می‌شود.

۱۰. هیوندای i20

khodro-shahri5

هیوندای i20 یک سوپرمینی شیک با کیفیت کابین بالا و فضای داخلی خوب است. طیف مناسبی از پیشرانه‌ها و تریم ها در دسترس است و البته اکثر نسخه‌های فروخته‌شده‌ی این خودرو به گیربکس دستی مجهزند.

شاید از دیدن اینکه گیربکس اتوماتیک هیوندای تنها ۴ سرعته است شگفت‌زده شوید. این گیربکس تنها ۵۰۰ پوند گران‌تر از گیربکس دستی است اما در خیابان‌ها احساس خوبی ایجاد می‌کند.

عضویت در کانال تلگرامی مجله ماشین زهتاب

درباره ی Dimitri

مطلب پیشنهادی

از خرید هامر H۲ در حال حاضر اجتناب کنید

اگر یک قهرمان حرفه‌ای باشید و البته ماشین زمان نیز در دست شما باشد تا …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *