قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / خبر ها / اخبار خودرو / خودروهای داخلی / شماره گذاری ۱۸ خودرو به دلیل مشکلات زیست محیطی ممنوع شد

شماره گذاری ۱۸ خودرو به دلیل مشکلات زیست محیطی ممنوع شد

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در حال حاضر خودروها در کشور باید استاندارد یورو ۴ را رعایت کنند گفت: خودروهای جدیدی که می‌خواهند در کشور تولید شوند از ۱۳۹۶ باید استاندارد یورو ۵ را رعایت کنند.

به گزارش مجله ماشین زهتاب ، سعید متصدی گفت: رعایت استاندارد یورو ۵ از تاریخ ۱ /۹۶ برای خودروهای جدید بر اساس مصوبه دولت است ولی خودروهای قدیمی همچنان بر اساس یورو ۴ کنترل می‌شوند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با توقف شماره‌گذاری خودروهایی که مشکلات محیط زیستی دارند گفت: سازمان حفاظت محیط زیست دائما و در تمام طول سال کنترل‌هایی را روی بحث مربوط به رعایت استانداردهای زیست محیطی انجام می‌دهد به نحوی که در حال حاضر شماره گذاری ۱۰ مدل خودروی گازسوز و حدود هشت مدل خودروی بنزینی به دلیل مشکلات زیست محیطی ممنوع شده است.

متصدی بیان کرد: البته تعداد این ممنوعیت شماره گذاری‌ها متغیر است، هر زمان که نتایج بررسی ها و آزمایش‌ها نشان داد که خودرویی مطابق استانداردها نیست شماره گذاری آن متوقف می‌شود و هر زمان که رفع عیب کنند شماره گذاری را مجددا از سر می‌گیریم.

مجله ماشین زهتاب

عضویت در کانال تلگرامی مجله ماشین زهتاب

درباره ی Dimitri

مطلب پیشنهادی

از خرید هامر H۲ در حال حاضر اجتناب کنید

اگر یک قهرمان حرفه‌ای باشید و البته ماشین زمان نیز در دست شما باشد تا …

2 دیدگاه

  1. خب چرا لیست این ۱۸ خودرو رو اعلام نکردید کدوم ماشین ها هستن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *